O MNIE
Po dźwięku rozpoznaje się metale, a po mowie ludzi-Baltasar Gracian y Morales
Spójny z treścią głos oraz nienaganna dykcja, to bez wątpienia atuty, które pozwalają w naturalny sposób zjednać nam słuchaczy. Umiejętności komunikacyjne zwiększają naszą otwartość oraz dodają pewności siebie. Są warunkiem powodzenia w życiu osobistym i w biznesie.
To istotne aspekty dla osób, które występują publicznie. Dla których wyrazista mowa oraz pewny i dobrze brzmiący głos, stanowią ważne narzędzie pracy oraz nieodłączny element wizerunku. Praca nad jakością wypowiedzi oraz brzmieniem głosu to w efekcie ... lepsza mowa.
Jestem pedagogiem opiekuńczo-wychowawczym oraz dyplomowanym logopedą. Głównym obszarem mojej logopedycznej pracy są zaburzenia artykulacyjne oraz terapia miofunkcjonalna. Specjalizuję się w diagnozie i terapii wad wymowy u dzieci pow.6 r.ż.
Podczas zajęć usprawniam aparat artykulacyjny oraz zaburzone funkcje takie jak: nieprawidłowe oddychanie, połykanie, gryzienie, żucie, pozycję spoczynkową języka, warg, żuchwy. Koryguję wady wymowy.
Zajęcia dobieram indywidualnie w zależności od możliwości oraz potrzeb dziecka.
mgr Jolanta Ostrowska-Hązła
logopeda dyplomowany
wykształcenie
Collegium da Vinci: logopedia (studia podyplomowe-czterosemestralne)
Uniwersytet Łódzki: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (5-letnie studia magisterskie)
szkolenia
2024
- Parafunkcje w obrębie narządu żucia-strategie terapeutyczne, A. Rosińska, 2h
- Ortodoncja i terapia miofunkcjonalna u dzieci i dorosłych w ujęciu ortotropicznym, lek.dentysta K. Niezborała, 2h
- Wysokie podniebienie - oddziaływania logopedyczne, A. Jaźwińska-Chren, 2h
- Niezbędnik mioterapeuty - pomoce i pomocnicy skutecznej diagnozy i terapii, Z. Forszpaniak, 2h
- FTM - Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową), prof.zw. dr hab. D.Pluta-Wojciechowska, 8h
- Funkcje prymarne – badanie i plan terapii w ujęciu miofunkcjonalnym, D. Szczepańska, 2h
- Terapia toru oddechowego, A. Rosińska, 2h
2023
- Warsztat terapii miofunkcjonalnej, czyli ćwiczenia warg, języka, zasysania i połykania, 2h
- Staw skroniowo-żuchwowy w praktyce logopedycznej, 2h
- Zespołowe przygotowanie do frenuloplastyki-opieka przed i po zabiegu, 2h
- Rotacyzm-diagnoza i efektywna terapia logopedyczna, 2h
- MFT 9-99 sTARS-Miofunkcjonalna terapia dla osób w wieku 9-99 według Anity Kittel (24-25.09.2022)
- Terapia Miofunkcjonalna Kompleksowy program obszaru orofacjalnego II stopień, A. Rosińska, 4h
- Terapia Miofunkcjonalna Kompleksowy program obszaru orofacjalnego I stopień, A. Rosińska, 4h
- Znaczenie pionizacji języka w logopedii. Praca z pacjentem po frenotomii, 3h
- Seplenienie międzyzębowe-diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego, 3h
- Mięśnie języka i wędzidełko, 2h
- Diagnoza i terapia rynolalii-rozwiązania praktyczne, 3h
- Od oddychania do mówienia cz.3, praksja, kinestezja, słuch fonemowy i fonetyczny, 2h
- Głoski tylkojęzykowe k,g,h oraz przednijęzykowo-zębowe t,d w postępowaniu logopedycznym,3h
- Mowa bezdźwięczna, 3h
- Emisja głosu w praktyce nauczyciela i logopedy, czyli jak zadbać o siebie, 3h
- Emisja głosu w praktyce terapeutycznej logopedy, 3h
- Sygmatyzm miedzyzębowy-ujęcie holistyczne. Wskazówki do diagnozy i terapii, 2h
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka, 3h
- Rotacyzm, krok po kroku, 3h
2019
- Przesiewowe badania logopedyczne dziecka w wieku przedszkolnym, 3h
- Szczegółowe badanie logopedyczne dziecka w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym, 10h
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów, prof. zw. dr hab.D. Pluta-Wojciechowska, 18h
- Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, 15h
- Seplenienie, 5h
- Terapia ręki, warsztaty szkoleniowe, 6h
- Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu, 8h
- Rotacyzm, 4h
- Wady artykulacyjne spółgłosek i samogłosek, 5h
artykuł w czasopiśmie pedagogicznym "Kultura i Wychowanie" nr 2(20)/21. Str. 142-161, półrocznik pedagogiczny Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Łodzi, kwiecień 2022r.
rozdział w monografii naukowej pt: "Edukacja w obliczu pandemii-wyzwania zdalnego nauczania", str.36-47, Wydawnictwo TYGIEL, grudzień 2021r.