O MNIE

 

 Po dźwięku rozpoznaje się metale, a po mowie ludzi-Baltasar  Gracian y Morales 
Spójny z treścią głos oraz  nienaganna dykcja, to bez wątpienia  atuty, które  pozwalają w naturalny sposób zjednać nam słuchaczy. Umiejętności komunikacyjne zwiększają naszą otwartość oraz dodają pewności siebie. Są warunkiem powodzenia w życiu osobistym i w biznesie.

To istotne aspekty dla osób, które występują publicznie. Dla których wyrazista mowa oraz pewny i dobrze  brzmiący głos, stanowią ważne narzędzie pracy oraz nieodłączny element wizerunku. Praca nad jakością wypowiedzi oraz brzmieniem głosu to w efekcie ... lepsza mowa.

Jestem pedagogiem opiekuńczo-wychowawczym oraz dyplomowanym logopedą. Głównym obszarem mojej logopedycznej pracy są zaburzenia  artykulacyjne oraz terapia miofunkcjonalna. Specjalizuję się w diagnozie i terapii wad wymowy u dzieci  pow.6 r.ż. 

Podczas zajęć usprawniam aparat artykulacyjny oraz zaburzone funkcje takie jak: nieprawidłowe oddychanie, połykanie, gryzienie, żucie, pozycję spoczynkową języka, warg, żuchwy. Koryguję wady wymowy. 

Zajęcia dobieram indywidualnie w zależności od możliwości oraz potrzeb dziecka.
mgr Jolanta Ostrowska-Hązła  
logopeda dyplomowany


wykształcenie

Collegium da Vinci: logopedia (studia podyplomowe-czterosemestralne)
Uniwersytet Łódzki: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (5-letnie studia magisterskie)

szkolenia

2024
  • Parafunkcje w obrębie narządu żucia-strategie terapeutyczne, A. Rosińska, 2h
  • Ortodoncja i terapia miofunkcjonalna u dzieci i dorosłych w ujęciu ortotropicznym, lek.dentysta K. Niezborała, 2h
  • Wysokie podniebienie - oddziaływania logopedyczne, A. Jaźwińska-Chren, 2h
  • Niezbędnik mioterapeuty - pomoce i pomocnicy skutecznej diagnozy i terapii, Z. Forszpaniak, 2h
  • FTM - Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową), prof.zw. dr hab. D.Pluta-Wojciechowska, 8h
  • Funkcje prymarne – badanie i plan terapii w ujęciu miofunkcjonalnym, D. Szczepańska, 2h
  • Terapia toru oddechowego, A. Rosińska, 2h
2023
  • Warsztat terapii miofunkcjonalnej, czyli ćwiczenia warg, języka, zasysania i połykania, 2h
  • Staw skroniowo-żuchwowy w praktyce logopedycznej, 2h
  • Zespołowe przygotowanie do frenuloplastyki-opieka przed i po zabiegu, 2h
2022
  • Rotacyzm-diagnoza i efektywna terapia logopedyczna, 2h
  • MFT 9-99 sTARS-Miofunkcjonalna terapia dla osób w wieku 9-99 według Anity Kittel  (24-25.09.2022)
  • Terapia Miofunkcjonalna  Kompleksowy program obszaru orofacjalnego II stopień, A. Rosińska, 4h
  • Terapia Miofunkcjonalna Kompleksowy program obszaru orofacjalnego I stopień, A. Rosińska, 4h
2021
  • Znaczenie pionizacji języka w logopedii. Praca z pacjentem po frenotomii, 3h
  • Seplenienie międzyzębowe-diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego, 3h
  • Mięśnie języka i wędzidełko, 2h
  • Diagnoza i terapia rynolalii-rozwiązania praktyczne, 3h
  • Od oddychania do mówienia cz.3, praksja, kinestezja, słuch fonemowy i fonetyczny, 2h
  • Głoski tylkojęzykowe k,g,h oraz przednijęzykowo-zębowe t,d w postępowaniu logopedycznym,3h
  • Mowa bezdźwięczna, 3h
  • Emisja głosu w praktyce nauczyciela i logopedy, czyli jak zadbać o siebie, 3h
  • Emisja głosu w praktyce terapeutycznej logopedy, 3h
  • Sygmatyzm miedzyzębowy-ujęcie holistyczne. Wskazówki do diagnozy i terapii, 2h
2020
  • Połykanie i pozycja spoczynkowa języka, 3h
  • Rotacyzm, krok po kroku, 3h
2019
  • Przesiewowe badania logopedyczne dziecka w wieku przedszkolnym, 3h
  • Szczegółowe badanie logopedyczne  dziecka w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym, 10h
2018
  • Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów, prof. zw. dr hab.D. Pluta-Wojciechowska, 18h
  • Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, 15h
  • Seplenienie, 5h
2017
  • Terapia ręki, warsztaty szkoleniowe, 6h
  • Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu, 8h
  • Rotacyzm, 4h
  • Wady artykulacyjne spółgłosek i samogłosek, 5h

publikacje
                                                                                                                                                           

artykuł w czasopiśmie pedagogicznym "Kultura i Wychowanie" nr 2(20)/21. Str. 142-161, półrocznik pedagogiczny Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Łodzi, kwiecień 2022r.
rozdział w monografii naukowej pt: "Edukacja w obliczu pandemii-wyzwania zdalnego nauczania", str.36-47, Wydawnictwo TYGIEL, grudzień 2021r.